Tehetséggondozó szakkör
Tehetséggondozó szakkörök
A szakkörök elindításával a fő célunk a tanulók energiatudatos szemléletformálása. Tehetségazonosítással válogatjuk ki a rendszeres szakköri foglalkozásokon részt vevő tanulókat.
Elméleti és gyakorlati foglalkozások segítségével mélyítjük el tudásukat a fenntartható fejlődés, az energiatudatosság, az energiatakarékosság és az újrahasznosítás tárgykörben. A foglalkozások során eljuttatjuk nem csak a résztvevő tanulókhoz, de családjaikhoz is az energiatakarékos életmód fontosságának üzenetét, ezáltal formálva energiatudatosságukat.
A 15-15 tanuló önkéntes jelentkezéssel vehet részt a szakkörön, több jelentkező esetén tanári kiválasztással szűrünk, elsősorban a tanulók eredményeit, motiváltságát és kreativitását figyelembe véve. A szakköröket heti 2 órás rendszerességgel tartjuk.
A közelmúlt kutatásai azt igazolják, hogy az általános iskolás fiatalok motivációja jó programokkal, igényes kínálattal, innovatív feladatokkal felkelthető és fenn is tartható. A szakköri foglalkozásokkal elérjük, hogy a tanulók motiváltsága az energiatudatosság felé irányuljon. A szakkör keretein belül olyan tapasztalatszerzésre nyílik lehetőségük, amelyet a későbbiekben akár otthon is alkalmazhatnak, vagy meggyőzhetik szüleiket annak alkalmazásáról. Ugyanakkor mint minden tehetséggondozó tevékenység során, most is fejlődik a tanulók komplex személyisége.
A tanulók a plakátok, tablók elkészítésével és kihelyezésével az iskola és a település közösségének figyelmét a megújuló energiákra és az újrahasznosításra irányítják.
Az újrahasznosítás lehetőségeinek megismerésével, kreatív használati és dísztárgyak alkotásával nemcsak az életminőségük javul, hanem környezet- és energiatudatos magatartásuk is erősödik, amely hatással lehet közvetlen környezetük - család, iskolatársak, barátok - szemléletének megváltozásához és fejlődéséhez is.
5-6. évfolyamos tehetséggondozó szakkör
Témakörök:
1. Energiatakarékosság a családban
2. A Föld energiaforrásai
3. A szél, a víz és a Nap mint megújuló energiaforrás
4. Geotermia, biomassza, biogáz, biobrikett, valamint az újrahasznosítás
5. A szakköri foglalkozásokon a vásárolt játékok kipróbálása, illetve bemutató jellegű használata.
A szakkör vezetője Horváthné Szebeni Rita.
7-8. évfolyamos tehetséggondozó szakkör
Témakörök:
1. Ember és természet kapcsolata - megbeszélés, vita
2. Az újrahasznosítás és az energiatakarékosság kapcsolata - megbeszélés, vita
3. Játékpercek: újrahasznosított anyagokból készített játékok kipróbálása
4. A család víz, gáz, villany fogyasztásának figyelemmel kísérése, heti feljegyzések készítése
A szakkör vezetője Völgyi Csilla