Szakmai beszámoló - Tehetséggondozó szakkör 3-4. évfolyam
Szakmai beszámoló
KEHOP-5.4.1-16-2016-00170 Energetikai szemléletformálásban
Tehetséggondozó szakkör 3-4. évfolyam
A kitűzött célok megvalósulása, a megvalósuló tevékenységek:
A projekt a megvalósításával az energiatudatos és fenntartható energiafogyasztást és ezzel együtt az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások alkalmazásának növelését szeretné elérni a civil szféra és az oktatási szektor bevonásával.
A projektben tervezett tevékenységek szorosan kapcsolódnak az intézmény tevékenységeihez: környezeti nevelés, energiatudatos életszemlélet kialakítása, egészségnevelés, szociális kompetenciafejlesztés, esélyegyenlőség növelése, továbbtanulási motiváció erősítése.
A konkrét célja, hogy különböző figyelemfelhívó akciókkal, tanulmányi versenyekkel, szakkörök tartásával, tanulmányutak szervezésével, interaktív, kreatív, játékos foglalkozásokkal már gyermekkorban alakítson ki energiatudatos gondolkodásmódot és cselekvési formát. Lehetővé kell tenni, hogy elsajátíthassanak olyan tudást, értékrendszert, elkötelezettséget, mely a környezet megvédéséhez szükséges. Ennek egyik lehetséges formája az iskolában szervezett szakkör.
A szakkör 15 fővel szeptemberben indult. Célszerűnek találtuk a kétórás foglalkozásokat, ezzel az időbeosztással végezni tudtunk egy-egy feladattal, munkadarabbal anélkül, hogy a folyamat megszakadt volna. A gyerekek már sok ismerettel rendelkeztek, ismerték a megújuló energiaforrásokat, de nem hallottak még a geotermikus energiáról, biomasszáról, biogázról, biobrikettről. Az újrahasznosítás lehetőségei nagyon érdekelte őket, rengeteg jó, megvalósítható ötletet említettek. Beszélgetések, viták alkalmával megismerkedhettek egyes családok életvitelével, szokásaikkal, energiafelhasználásukkal, takarékoskodásukkal. Kreatív javaslataikkal tovább bővítették a takarékoskodás eszköztárát. Nagyon szerették az alkotó foglalkozásokat, szép, ötletes munkadarabokat csináltak. Plakátok készítésével és kihelyezésével a többi tanuló figyelmét is a környezetünk védelmére, a megújuló energiákra és az újrahasznosításra irányították.
Az érdekes témák, feladatok, a kirándulás a tanulók motivációját végig fenn tartotta. Olyan ismereteket, tapasztaltokat szereztek, melyeket átadhatnak családtagjaiknak, szüleiknek, barátaiknak. Reményeink szerint személyiségük fejlődik, környezet -és energiatudatos magatartásuk erősödik, így hatással lesznek majd környezetükre, és hosszú távon hozzájárulnak a társadalom szemléletének változásához, fejlődéséhez, egy egészségesebb élethez.
Kelt: Tamási, 2020. március 2.
Horváthné Szebeni Rita
szakkörvezető