Szakmai beszámoló

beszamolo ikon Ebben a menüpontban megtekintheti a projekt során készült szakmai beszámolókat

Szakkörök

szakkor Ebben a menüpontban megtekintheti a projekt során megvalósított szakkörök bemutatását

Galéria

galeriaTekintse meg a foglalkozások, kirándulások, rendezvények képeit

Szakmai beszámoló - Tehetséggondozó szakkör 7. évfolyam

Szakmai beszámoló
KEHOP-5.4.1 -16-2016-00170
Energetikai szemléletformálásban


Tehetséggondozó szakkör
7. évfolyam


A kitűzött célok megvalósulása, a megvalósuló tevékenységek:
A szakkör célja:


• konkrét cél, hogy a diákok szélesebb körben megismerhessék a megújuló és alternatív energiahasznosítási megoldásokat, lehetőségeket
• a természeti erőforrások megőrzése, a fogyasztás fenntarthatóbbá tétele, a szemléletformálás fontossága
• energiatudatos gondolkodás és a kapcsolódó viselkedésminták, szokások elterjesztése
• képet kapjanak az újrahasznosítás, hulladékgazdálkodás fontosságáról


A csoportról:
Létszám: 15 fő (7.b, 7.c, 7.d osztályos tanulói)
A foglalkozásokon egy összeszokott, egymást segítő, kreatív diákok vettek részt. Szabadidőjüket feláldozva, lelkesen érkeztek. Mind a társakkal, mid pedig a szakkört vezető pedagógussal együttműködve dolgoztak.

A program:
A foglalkozások legtöbbször hetente, pénteki napokon 2 órás elfoglaltságot jelentettek.
A program során ügyességi játékokat (célba dobó, labda elkapó) stratégiai játékokat (sakk, malom) készítettünk.
Előtérbe került a hulladékok újrahasznosítása gyakorlatban (fali kulcstartó készítése hulladék falemezből, PET-palack virágtartók)
A megújuló energiaforrások központi helyet foglaltak el a program során. így a vízenergia hasznosításának bemutatására vízimalmot készítettünk, filmet, videót néztünk, előadásokat készítettek a tanulók.
A szélenergia hasznoítására szélmalmot készítettünk virágcserepekből, majd szerelőkészlet segítségével összeépítettünk egy szélerőművet.
A napenergia jelentős szerepet játszott a rég és a mai kor emberének. Bemutattuk a régi kor napenergia-hasznosítását PPT-segítségével (aszalás, üvegházak, fóliasátor), majd napelemmel működő modelleket építettünk össze.
A foglalkozások során mind a csoportos, mind pedig az egyéni munka előtérbe került, mely során az elkészült munkadarabokat haza is vihették a tanulók.
Lehetőség nyílt különböző, változatos eszközök, anyagok, technikák alkalmazására. Újrahasznosítás terén megismerték a textilszobrászatot (paverpol technika), a pirográf használatát, papírfonás technikáját. A munkák során törekedtünk a minimális anyagfelhasználásra, az esztétikai kifejezőképesség fejlesztésére.
Fejlődött a kézügyességük, problémamegoldó-képességük, előadási technikájuk, a megújuló energiaforrások és újrahasznosítás terén a gondolkodásmódjuk.
Játékórák beiktatásával a tanulók a saját maguk által elkészített játékok alkalmazására került sor. Megértették, hogy az egyszerű, saját maguk által elkészített játékok értékesek, szórakoztatóak.
A különböző osztályokból érkező diákokat a program összekovácsolta.
A program a célját elérte.

Kelt: Tamási, 2020. március 2.

Völgyis Csilla
szakkörvezető

eka logo kicsi